Flere fødevarer, end man umiddelbart tror, kan med fordel fyldes på dåse. Det oplever man hos Aeropak, som er landets førende aerosolproducent.

Nogle produkter er ’født til’ at være på dåse – andre er ikke. Aeropak’s mangeårige erfaring viser, at der er en del produkter på markedet, hvor et skifte til en dåseløsning kunne give ekstra værdi.

Brugervenlighed og langtidsholdbare
Fødevarer, som sælges i aerosolpåfyldte dåser, er let anvendelige, hygiejnisk opbevarede og langtidsholdbare. Det gælder eksempelvis for grillmarinader, fedtstof og topping til kager.

Hvilke produkter er egnet til dåser?
Går I med overvejelser om, det kunne være en fordel med en dåse som emballage til et af jeres fødevareprodukter, er de første tre ting, I bør overveje:

1) Giver det mening med jeres produkt?
2) Hvordan er forbrugsmønsteret på produktet (stor/lille mængde pr. gang)?
3) Hvordan er konsistensen på produktet?

Har I eksempelvis et ønske om, at produktet kommer ud i en fin, let forstøvet og begrænset mængde, kan det være en god idé at se på en aerosolløsning, da det netop er en af at de store fordele ved aerosolpåfyldte dåser.

Det er ligeledes væsentligt at se på forbrugsmønsteret. Anvendes jeres produkt i små mængder pr. gang, er dåseløsningen ekstra værdifuld.

Afslutningsvist skal der ses på konsistensen af produktet, og hvordan det spiller sammen med bl.a. ventilen og dysen. Her kan udvikles en aerosolløsning med den rigtige konsistens af jeres produkt – naturligvis med kvaliteten i højsædet.

Vi ser på mulighederne sammen med kunderne
”Hos Aeropak har vi samlet et stærkt team inden for udvikling, produktion og kvalitetssikring af de rette aerosolløsninger til fødevareindustrien,” fortæller CEO Bo Falk Mørkenborg fra Aeropak. ”Vi har kompetencen til at se mulighederne for både nuværende og potentielle kunder – og i tæt samarbejde udvikle den rette løsning, når en dåseemballage kunne være et værdifuldt alternativ til den nuværende løsning. Det ser vi frem til at tage dialogen med endnu flere om.”